domingo

ESCOLA PER A PARES

Fa poc la imatge d'un pare amb llàgrimes en els ulls va commoure profundament al món sencer. Vaig pelar, el gran ídol del futbol dels últims temps,
qui a diferència d'altres ocasions, dió una de les rodes de premsa més tristes i doloroses de la seva Vida:

El seu fill, Edson de 35 anys, va ser arrestat al costat de 50 persones més en la ciutat de Sants-Brasil.
El fill de Vaig pelar va ser acusat d'associació delictiva amb narcotraficantes i pot ser condemnat a 15 anys de presó.

Amb llàgrimes en els ulls, l'ex futbolista brasiler va admetre públicament que el seu fill va resultar involucrat en una
colla de traficants de cocaïna arrestats per la policia.

Vaig pelar va dir als mitjans: "com qualsevol pare, és trist veure al teu fill ficat en grups com aquest i ser arrestat, però ell haurà de
sofrir les conseqüències". I va agregar, "desafortunadament, jo potser estava massa ocupat i no em dí compte".

És lamentable, perquè jo sempre he barallat contra les drogues i no vaig notar el que passava en la meva pròpia casa. Vaig pelar és un personatge mundial
admirable com esportista i home honesto que no va perdre la seva humilitat com altres figures de l'esport.

No obstant això, és trist que un home bo i talentoso com ell s'hagi "distret" en la seva jugada més important: la formació dels seus fills.

La història de Vaig pelar no és un fet aïllat. Per desgràcia és la vida de centenars de pares de família d'aquestes èpoques atrapats en una agenda
saturada de treball i de fora de casa. Papàs que compensen la falta d'atenció als seus fills amb béns materials.

Els inscriuen en les millors escoles, els envolten de luxes i comoditats i pensen que amb això ja van complir amb la seva tasca de pares,
quan l'únic que han assolit és formar nens que desconeixen la fam i llencen el que no els agrada.

Fills tirans, petits monstres insuportables i prepotents que sofriran i faran sofrir als seus semblants perquè des de petits s'han sortit
amb la seva.

Muchachitos que creuen que sentir fred o calor és qüestió d'aire condicionat, que el cansament que han sentit es limita a caminar
unes quadres perquè no van trobar estacionament enfront de la discoteca, jovencitos que pensen que el treball dels pares és signar xecs perquè
ells tinguin tot el que se'ls antoja.

Quines possibilitats tenen els nostres fills de convertir-se en homes i dones de bé si els papàs els donem tot i no els eduquem la voluntat?
Quins fills estem formant si amb la nostra actitud els vam mostrar que els diners és el més important en la vida?

Confucio deia "Educa als teus fills amb una mica de fam i una mica de fred".

Proverbios assenyala "Corregeix als teus fills". Quant bé fan els pares als fills quan posen aquesta màxima tan senzilla en
pràctica. I quant dany els fan al posar-los tot en safata de plata.

Hi ha moltes realitats que com pares volguéssim desaparèixer; el sofriment dels fills, l'excés de suor, d'esforç, i les manques
econòmiques.

No obstant això, potser aquestes realitats no els facin felices de moment, però a la llarga puguin forjar-los com homes i
dones de bé.

Tant de bo que més pares de família tinguin la inquietud d'assabentar-se per on caminen els seus fills.

Que no els vagi a passar que quan tinguin temps hagin de dir:
"Estava massa ocupat i no em vaig adonar".

¡Conecta los altavoces!, si padece del Corazón por favor no lo veas

FOR THE BIRDS con Betty Boop

DIOS HIZO EL MUNDO EN7 DIAS

GILA

AGUSTIN GIMENEZ

ENRIQUE SAN FRANCISCO

Pablo Motos - El Agua

Anabel Alonso - Los Piropos

Bermudez - Vuelta de las Vacaciones